Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
ALGEMENE VOORWAARDEN TECHNI QUARTZ WEBSHOP – 21/04/2023
Artikel 1. Definities
Benevens de termen met een hoofdletter die elders in deze overeenkomst zijn gedefinieerd, hebben voor de toepassing van
deze overeenkomst de hierna volgende termen met een hoofdletter de volgende betekenis.
Aanbod: Het aanbieden van Producten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door de algemene
voorwaarden, zoals opgenomen in de Overeenkomst.
Klant: Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-,
bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of
mogelijk zal aankopen.
Onderneming: De NV Techni Quartz, opgericht naar Belgisch recht met zetel te 9140 Temse, Kapelanielaan 16,
ingeschreven in het rechtspersonenregister te Gent (afdeling Dendermonde) en met BTW
nummer BE0432.603.964.
Tel +32 3 771 47 99
E-mail: info@techniquartz.be
Overeenkomst: De overeenkomst op afstand gesloten tussen de Onderneming en de Klant voor de aankoop van
de Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door de algemene voorwaarden.
Producten: Alle gespecialiseerde verven en verftoebehoren beschikbaar voor aankoop op de Website.
Werkdag: Elke dag, behalve zaterdag, zondag en nationale feestdagen in België
Website: De website van de Onderneming: http://www.techniquartz.be
Dat met begrippen in het meervoud verwezen wordt naar het enkelvoud en omgekeerd.
Artikel 2. Toepasselijkheid
De algemene voorwaarden, zoals vermeld in de Overeenkomst, zijn van toepassing op elk Aanbod van de Onderneming en
op alle overeenkomsten.
Deze algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het afsluiten van de Overeenkomst, ter beschikking van de Klant worden
gesteld op een wijze die de Klant in staat zal stellen de algemene voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische
gegevensdrager.
Tenzij uitdrukkelijke schriftelijke andersluidende overeenkomst, zijn de betrekkingen tussen de Onderneming en de Klant
onderworpen aan de onderhavige algemene voorwaarden die worden geacht aanvaard te zijn door de Klant, ook indien ze
strijdig zouden zijn met zijn eigen algemene of specifieke aankoopvoorwaarden. Het feit dat de Klant onderhavige
voorwaarden niet heeft ontvangen in zijn moedertaal ontslaat hem geenszins van hun toepassing.
Naast deze algemene voorwaarden kunnen, indien nadrukkelijk aangegeven, aanvullende voorwaarden van toepassing zijn
op bepaalde diensten en/of producten. Mochten er tussen de aanvullende voorwaarden en deze algemene voorwaarden
verschillen bestaan, dan gelden in beginsel de bepalingen uit de aanvullende voorwaarden boven de algemene
voorwaarden, tenzij anders is bepaald.
Van één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk
schriftelijk is overeengekomen. De overige bepalingen van deze voorwaarden blijven in dat geval onverkort van kracht.
Algemene voorwaarden die de Klant hanteert zijn niet van toepassing, tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk door de
Onderneming is ingestemd.
Hoewel deze Overeenkomst en de Website, net als zijn inhoud, wereldwijd kunnen worden geraadpleegd, zijn ze uitsluitend
opgemaakt voor in België woonachtige Klanten. Een koop kan pas gesloten worden op voorwaarde dat het leveringsadres in
België gelegen is.
Artikel 3. Aanbod
Informatie, afbeeldingen en omschrijvingen op de Website of op nieuwsbrieven of andere verstrekte aanbiedingen, alsook
mededelingen en opgaven zowel telefonisch als elektronisch met betrekking tot de aanbiedingen en de kenmerken van de
Producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. De Onderneming staat er voor in dat de Producten
en/of diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het Aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een door de Onderneming, fabrikant of importeur als garantie aangeboden
regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de Klant ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de
verplichtingen van de Onderneming jegens de Onderneming kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst
op afstand.
Ondanks het feit dat al de in de vorige alinea verstrekte informatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid is samengesteld,
is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke
vergissingen of fouten in het Aanbod binden de Onderneming niet. De Onderneming is wat de juistheid en volledigheid van
de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. De Onderneming is in geen geval aansprakelijk
ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze,
verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.
Het Aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt. Het Aanbod kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door de
Onderneming. De Onderneming kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een Product.
Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het
Aanbod vermeld.
Artikel 4. Totstandkoming en duur van de Overeenkomst
De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het Aanbod en de algemene voorwaarden/de Overeenkomst heeft aanvaard.
De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.
De Klant en de Onderneming komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van elektronische
communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand kan komen. Met name ook het ontbreken van een gewone
handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het Aanbod en de aanvaarding daarvan. De elektronische
bestanden van de Onderneming gelden hierbij onverkort als bewijs of minstens als begin van bewijs.
De Onderneming behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen in geval van faillissement, kennelijk onvermogen, toelating tot de
collectieve schuldenregeling, aanvraag gerechtelijke reorganisatie alsook bij om het even welke wijziging aan de juridische
toestand van de Klant.
Artikel 5. Prijs
De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling
plaatst.
Alle vermelde prijzen van de Producten zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant
te dragen taksen of belastingen, evenals de verzendkosten op voorwaarde dat de bestelling meer bedraagt dan €300,00
netto, namelijk exclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen en belastingen. Indien de bestelling
minder bedraagt dan €300,00 netto, namelijk exclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen en
belastingen of de bestellingen, ongeacht het bedrag, die naar het buitenland dienen te worden getransporteerd, zijn de
verzendkosten niet inbegrepen in de prijs en zullen ze apart worden aangerekend.
Indien extra leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en
worden vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de Producten zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn
decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal de Onderneming schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra
de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de
bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in deze Overeenkomst. De bestelling
wordt pas verwerkt nadat de Onderneming de instructies van de Klant heeft ontvangen binnen 5 werkdagen vanaf het
moment dat de Onderneming de Klant in kennis heeft gesteld. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te
nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als
de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt de Onderneming
de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.
Artikel 6. Betaling
Bij bestellingen via de Website heeft de Klant de keuze tussen de volgende betaalwijzen :
● via kredietkaart (Visa, Mastercard)
● via bankkaart (Bancontact, Maestro)
De Onderneming kan de betalingsmogelijkheden voor bestellingen via de Website in de toekomst uitbreiden of beperken.
Alle betalingsmogelijkheden worden kenbaar gemaakt via de Website.
De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling. Als de Onderneming niet de volledige betaling
ontvangt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling
automatisch te annuleren
De Onderneming is eveneens gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met
betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 7. Levering en uitvoering van de Overeenkomst
Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de Producten aan de woonplaats van de Klant
geleverd binnen 10 werkdagen na ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen
tussen de Onderneming en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.
Indien de Onderneming niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de
Onderneming zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal de Onderneming dan een
nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om
de bestelling te annuleren.
De Klant ontvangt een bevestiging via de transportfirma zodra de bestelling de Onderneming verlaat.
De Onderneming zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het
aankoopproces. Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de
instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.
De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten,
bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal
de Onderneming de Klant op de hoogte brengen.
Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn,
mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Onderneming onmiddellijk op de hoogte brengen uiterlijk binnen
de 3 werkdagen. Na kennisgeving zal de Onderneming de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de
beschadigde Producten.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een Product of andere tekortkoming bij de levering,
moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan de klantendienst van de Onderneming (cfr. infra).
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet
de vervoerder is) de Producten fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de
vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de Producten te vervoeren en deze keuze niet door
de Onderneming was geboden.
Artikel 8. Herroepingsrecht
Onverminderd artikel VI.53 W.E.R. beschikt de Klant, of een door de Klant aangewezen derde, over een termijn van 14
dagen om de Overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen, en zonder andere kosten te moeten dragen dan die
welke in artikel VI.50, § 2, en artikel VI.51 zijn vermeld, met name:
- De Klant staat in voor het terugzenden van de Producten en de kosten daarvan;
- De Onderneming dient in geen geval bijkomende kosten te betalen als de Klant uitdrukkelijk voor een andere wijze
van levering dan de door de Onderneming aangeboden goedkoopste standaardlevering heeft gekozen.
Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:
a) Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
b) Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de
termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.
c) Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de
dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de Onderneming via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk
per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de Overeenkomst te herroepen.
De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.
Als de Klant van deze mogelijkheid gebruik maakt zal de Onderneming de Klant onverwijld op een duurzame
gegevensdrager (bv. per e-mail) een ontvangstbevestiging van zijn herroeping sturen.
De Klant moet de Producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop hij zijn beslissing om
de Overeenkomst te herroepen aan de Onderneming heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan de
Onderneming. De Klant is op tijd als hij de Producten terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Indien de Klant de Overeenkomst herroept, zal de Onderneming alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen,
met uitzondering van de hoger vermelde kosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat de
Onderneming op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de Overeenkomst te herroepen en op voorwaarde
dat de Producten tijdig werden geretourneerd.
De Klant wordt verzocht de Producten terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde
accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Alle teruggestuurde Producten worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt
hierbij is dat de Klant het Product slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien het
teruggestuurde/afgeleverde Product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt de Onderneming zich het
recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de
Producten die het gevolg is van het gebruik van de Producten door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van de Producten vast te stellen. In het geval van waardevermindering van het Product, kan de
Onderneming hiervoor een schadevergoeding eisen, recht evenredig met de minderwaarde aan het Product. De
Onderneming behoudt zich in ieder geval het recht voor om enige terugbetaling te weigeren, indien het Product beschadigd
is
Overeenkomstig artikel VI.53 W.E.R. kan de Klant geen herroepingsrecht uitoefenen voor overeenkomsten betreffende de
levering van producten die volgens de specificaties van de Klant zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter
hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden. Deze uitzonderingsclausule is onder meer van toepassing
op de bestelling van onder meer aangekleurde verven.
Artikel 9. Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van
consumptiegoederen heeft de consument/Klant wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van
levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden
om de oorspronkelijke verpakking van de Producten te bewaren.
Voor Producten die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met
de klantendienst van de Onderneming en het Product op zijn kosten terug te bezorgen aan de Onderneming.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant de Onderneming zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek
binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op
herstelling of vervanging.
De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken,
verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het Product in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van
de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het Product, hardhandig gebruik, slecht onderhoud,
of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering,
worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
Artikel 10. Klantendienst
De klantendienst van de Onderneming is bereikbaar op het telefoonnummer +32 3 771 47 99, via e-mail op
info@techniquartz.be of per post op het volgende adres 9140 Temse, Kapelanielaan 16. Eventuele klachten kunnen hieraan
gericht worden.
Artikel 11. Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover de Onderneming beschikt, is de Klant ingeval van niet- of
laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar
verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire
schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt de Onderneming zich het recht voor de niet (volledig) betaalde Producten terug te
nemen.
Artikel 12. Privacy
De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid zoals
vermeld op de Website.
Artikel 13. Gebruik van cookies
Onze Website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden
wanneer u onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren. Zonder uw voorafgaande toestemming
plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze Website correct te laten werken. Voor alle
andere cookies vragen wij eerst uw toestemming.
Voor een overzicht van alle cookies die onze Website op uw apparaat plaatst, verwijzen we u naar onze Cookie Policy.
Bij uw eerste bezoek aan onze Website wordt u gevraagd om onze cookies te aanvaarden. U kan nadien uw keuzes op elk
ogenblik zelf beheren.
U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt
wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via
de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet
correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
Artikel 14. Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Overeenkomst ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de
geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door de Onderneming of door de Klant om één van de in deze Overeenkomst
opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan
zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 15. Wijziging Overeenkomst
De Onderneming behoudt zich het recht voor de Overeenkomst op ieder ogenblik te wijzigen en/of aan te vullen voor
toekomstige bestellingen. Door het gebruik van de Website en/of het plaatsen van een bestelling aanvaardt de Klant deze
Overeenkomst alsmede alle andere rechten en plichten zoals die staan vermeld op de Website. De Onderneming is bevoegd
beroep te doen op derden bij de uitvoering van een overeenkomst met de Klant.
De Overeenkomst die van kracht is op het moment van de bestelling van de Producten zullen van toepassing zijn op de
Overeenkomst tussen de Klant en de Onderneming.
Artikel 16. Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 17. Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk
recht.
De rechtbanken van de zetel van de Onderneming zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen.
MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.
Aan NV Techni Quartz
met zetel te 9140 Temse, Kapelanielaan 16,
ingeschreven in het rechtspersonenregister te Gent (afdeling Dendermonde)
met BTW nummer BE0432.603.964
Tel +32 3 771 47 99
E-mail: info@techniquartz.be
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende
Producten/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen Klant(en) :
Adres Klant(en) :
Handtekening van Klant(en) [alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]:
Datum :
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.